Lucia igår och idag...och bubblor...

Hej !

Igår hade ju vi Lucia för föräldrarna. Då var ju Cissi Lucia. Det var kul att ha Lucia,, hela programmet var tiiep 30 min,, men det kändes som tiiep 10 min för att det var så kul. Jag, Lollo och Alle stod i ena trappan. Efter Lucian så gick tjejerna in i 4b:s klassrum och bytte om. Sen så om man hade köpt fika biljett fick man fika i vardera klassrum eller i matsalen. Jag tog tiiep 5 pepparkakor och tre glas saft eller nåt. Jag gillar typ inte lussebullar. Eller ?!?! Det var även lotter som några gick runt och sålde. Jag köpte två och vann på en,, eller rättare sagt så var det pappa som vann :P För jag köpte med hans pengar. På första låtten så var det nr 7,, men det var inte vinst på den sen så drog jag nummer 2 men den var det vinst på,, den är i ett paket så jag vet inte rikstig vad det är i den.

Idag så hade vi 2 föreställningar en för A sidan och en för B sidan.
Mikaela var Lucia för B sidan :S Och Natta för A sidan. Efter först föreställningen (B-sidans) så gick vi till matsalen och fick varsin festis och pepparkaka mm..... Gott... Okej över till det andra !
Man fick tiiep bara 5 min vila sen var det dags för nästa föreställning då Natta var Lucia för A-sidan.

Alla föreställningar gick jättebra.

Sen efter vi hade bytt om och så gick vi ut på rast och var med 6-åringarna. Sedan så gick vi in och hade historia med Frida. Vi skulle läsa i historia boken eller nåt.

Efter det så hade vi träslöjd jag gjorde:


Till Kellie med Relief. Det var ganska jobbigt,, med den fär lilla saken man gör med :P

Sedan efter träslöjden hade vi lunch,, det blev risgryns gröt med kanel å socker :S Usch ! ! Det är ju inte ens mat :S Efter Lunch så hade vi rast typ till halv då gick Insane till träslöjd och vi gick till Lunden för att lämna några stolar till klubben från Lucian. Amme,, Lilli å Alice hade kommpit in senare så Lena sa till dem att att gå till Lunden och hämta varsin stol och...? ?

Jag hade glittret från Lucian kvar hela dagen :P Sen skulle vi skriva i Veckoboken,, efter vi hade gjort det så fick man ta varsin Lussebulle, t3 pepparkakor och ett glas saft. Jag tyckte faktiskt L-Bullen var god (: Har typ inte ätit en på åratal ^^ Jag var först med att börja fika. Efter vi hade slutat gick jag å Fanny till träslöjden och gjorde:

Det heter typ Plexie (?) Man brännde tiiep på dem med varmluftpistol och jag fick bubblor som jag ville ha :P Det var våran sista träslöjds lektion -.-Nästa termin blir det syslöjd,, jag vill ha Maggan i stället för Ann-Sofie.

Nu är det bara en vecka kvar tills Jullovet (: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ^^

Nu ska jag göra nåt annat ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Kram på er allihop !

// En glad Frida som har match imorn,, men sovmorgon ! <3

Kommentarer

Här kan lägga en liten kommentar, om du känner för det!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0